ocena: 0+x

W dowolnym mieście dowolnego kraju wejdź do dowolnego zakładu zdrowia psychicznego. Po podejściu do biurka recepcjonisty poproś o zaprowadzenie do tego, który zwie się: „strażnikiem podstępu”. Pracownica spojrzy na ciebie z wyrazem szoku na twarzy. Następnie, wykorzystując nadludzką szybkość, kobieta zaatakuje cię pałką teleskopową. Jeżeli pierwszym uderzeniem nie pozbawi cię przytomności, uciekaj z miasta, albowiem wiedzą, czego poszukujesz.

Gdy odzyskasz przytomność, znajdziesz się na wspaniałym dziedzińcu, w gwiaździstą noc. Wielka, kamienna klatka schodowa będzie się wydawała sięgać samych niebios. Wespnij się po jej stopniach, lecz się nie odwracaj. W przeciwnym razie schody skruszeją, a ty wpadniesz w czeluści nicości na całą wieczność.

Po, najwyraźniej, dniach wspinaczki sięgniesz półpiętra, z którego widać niżej wielki, marmurowy amfiteatr zbudowanym w stylu starogreckim. Zejdź na dół. Na podium pośrodku oczekiwał będzie cię staruszek w opalizującej szacie. Zaznajomiony z wieloma opowieściami stary mężczyzna będzie przemawiał, jak gdyby stał przed nim wielki tłum. Jednakże nie wolno ci się wsłuchiwać w to, co mówi, albowiem ani jedno z jego słów nie jest prawdziwe. Jeśli zwabi cię swoją charyzmą, twój umysł zostanie całkowicie zniewolony przez jego podstęp, a ty staniesz się jego niewolnikiem na wieczność. Staruszek zareaguje na tylko jedno pytanie: „O jakiej prawdzie wolno ci mówić?”.

Mężczyzna spojrzy na ciebie z wielkim smutkiem w oczach. Przekaże ci on historię, która wstrząśnie rdzeniem twojej duszy z nadzwyczajną żałością. Nastrój ten pozostawi cię z jedną ważną prawdą: nawet sama liczba nie jest tym, na co wygląda. Staruszek wskaże ci następnie wyjście z amfiteatru, po czym wznowi swoje kazania. Odwróć się od niego szybko, gdyż będziesz odtąd widział legiony przerażających, podłych demonów siedzących na ławach amfiteatru. Nie patrz się na żadnego dłużej niż przez chwilę, o ile nie chcesz zostać rozerwany na strzępy, a twoja dusza — dodana do ich kolekcji. Skieruj się do wyjścia najszybciej jak to możliwe. Obok drzwi znajdować będzie się wielki grimoir. Zabierz go i wyjdź drzwiami. Znajdziesz się w alejce za zakładem zdrowia psychicznego.

Grimoir z mocno zaciśniętymi stronicami, który masz w ręce, zamknięty jest na wielką, stalową kłódkę. Jest on obiektem 20. z 538. Jeżeli chcesz umieć przejrzeć przez podstęp i je zjednoczyć, musisz odnaleźć klucz.