ocena: 0+x

W dowolnym mieście dowolnego kraju wejdź do dowolnego zakładu zdrowia psychicznego. Po podejściu do biurka recepcjonisty bez zawahania poproś o zaprowadzenie do tego, który zwie się: „strażnikiem teraźniejszości”. Pracownik spojrzy na ciebie bez żadnego wyrazu twarzy. Będziesz musiał powtórzyć pytanie. Gdy recepcjonista zrozumie, o co prosisz, zaprowadzi cię przez drzwi do korytarza wydającego się przedłużeniem samego Piekła.

Będzie tam panować jedynie ciemność i czuć będziesz tylko niepojęty strach. Jeżeli po swojej lewicy usłyszysz wrzask, przebiegnij przez drzwi, którymi wszedłeś, bo w przeciwnym razie zostaniesz pożarty przez demony ryczące niezrozumiałe słowa swoimi ustami obmytymi paskudną trucizną.

Jeśli wrzask rozbrzmi po twojej prawicy, zacznij biec ku drzwiom, do których prowadzi cię ścieżka. Zignoruj pracownika i nie przestawaj biec, dopóki nie osiągniesz drzwi. Jeżeli skądkolwiek dobiegnie cię wówczas kolejny wrzask, zamknij oczy i pomódl się o szybką śmierć.

Jeśli panować będzie cisza, po prostu idź za pracownikiem, dopóki ten nie otworzy drzwi na końcu korytarza. Uczyniwszy to, powie ci, że możesz przez nie przejść, a następnie odejdzie.

Ujrzysz tam nagą dziewczyną, której lewa ręka jest poszarpanym kikutem, pozostałością kończyny wyrwanej przez pozaświatową paszczę, dzierżącym podrdzewiały klucz. Musisz wpatrywać się w klucz i nie odwracać od niego spojrzenia. Nie wolno ci powiedzieć nic, poza jednym pytaniem: „Dlaczego stanowią jedno?”.

Teraz spójrz na twarz dziewczyny. Odwzajemni ona spojrzenie i opowie ci najbardziej przerażającą historię teraźniejszości, tego, jak do niej doszło, tego, jaka jest teraz, i tego, jaka będzie kiedyś. Dziewczyna powoli zbliży się do ciebie. Ty jednak tkwij w bezruchu, dopóki kobieta nie znajdzie się krok od ciebie. Ułoży ona swój kikut na twoim ramieniu. Następnie wyszepcze ci do ucha słowa: „Nadszedł czas. Teraz musisz umrzeć”. Nie reaguj na to stwierdzenie. Po prostu patrz jej w oczy i w końcu odczujesz, jak coś zostaje włożone do twojej ręki.

Tamten brelok to obiekt 17. z 538. Wyłącznie te klucze, które do tego zostały stworzone, można na niego założyć. Pozostałe zostaną odrzucone.