Poniższa praca jest inspirowana utworem Guidelines autorstwa Arca.

Zawarte tutaj informacje należy traktować nie jako sztywne przepisy, których złamanie doprowadzi do bezwzględnego usunięcia utworu i jego autora z tego świata, a jako garść praktycznych wskazówek, których znajomość (wiedza, kiedy z nich skorzystać, a kiedy odważyć się na ich złamanie) poprawi twój warsztat pisarski.

Na ogół najważniejsza jest twoja wizja tego, czym są obiekty, ponieważ to od niej zależeć będzie ostateczny wydźwięk twojego utworu. Zależy nam na tym, by była mniej kolorowa i przychylała się ku patrzeniu na obiekty nie jak na artefakty dające niesamowite moce czy zapewniające super przeżycia, a jak na przeklęte elementy większej, mrocznej układanki, której złożenie poskutkuje czymś gorszym niż najgorszy pomyślany koniec świata. Ich gromadzenie nie ma być sielankową przygodą, a ciężkim i zapadającym w pamięci przeżyciem, któremu im bliżej do cierpienia psychicznego, tym lepiej.

Szczypta tego, co nieprzyjemne, koniec końców, uprzyjemni czytanie twojego utworu, ale jeśli jego forma padnie, trudno będzie cię potraktować poważnie. Przeczytaj swój szkic kilka razy; wyłap literówki i byki językowe. Wreszcie — nie bój się poprosić o jego krytykę przed poddaniem go publikacji, co umożliwi ci wczesne wykrycie ewentualnych pominiętych błędów lub zawirowań stylistycznych. A jeśli takich nie będzie, posypią się po prostu głosy dodające otuchy. :)

Jak widzisz, poradnik ten składa się z kilku zakładek. A zatem? Verte! :)